tasmehps

بزرگترین شرکت صادرات و واردات انواع تسمه و تسمه نوار نقاله
  • tasmehps

    بزرگترین شرکت صادرات و واردات انواع تسمه و تسمه نوار نقاله

مشخصات بلاگ

این شرکت با صادرات و واردات انواع تسمه و تسمه نوار نقاله معتبرترین تسمه فروشی ایران می باشد.

يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۹، ۰۲:۵۶ ب.ظ

تسمه شیاری

تسمه شیاری

 

تسمه شیاری از ترکیب انعطاف پذیری بسیار عالی  تسمه های فلت و عملکرد بسیارخوب وی بلت است که در این مدل عمکرد و کارایی بسیار مهم است.

این تسمه ها دارای شیارهایی است که به این دلیل نام گذاری شده اند.

 

در این مدل شیارهای موازی شبیه V   است ، که از ترکیبات لاستیکی (CR ) و یا   PU  پلی یورتان به همراه نخهای محکم ساخته شده اند و به دلیل استفاده در خیلی  از ماشین آلات ، تولید و به بازار فروش و تجارت عرضه شده است.

 

تسمه شیاری معمولا از انواع تسمه های انتقال نیرو می باشد و ساختار و شکل آن شباهت زیادی با تسمه های تایمینگ دارد.

 با این تفاوت که آجهای داخل تسمه به شکل شیارهایی در طول تسمه طراحی و تولید شده اند وظیفه اصلی و مهم آن انتقال قدرت و نیروی چرخشی از موتور به قسمتهای دیگر دستگاه بوده و این انتقال بر عهده فولی های شیارداراست.

 

خواص تسمه شیاری

از خواص و خاصیت تسمه ها می توان به این موضوع اشاره کرد که تسمه شیاری  به صورت مدار باز و مدار بسته موجود هستند و با عرض دلخواه به مصرف کننده تحویل داده می شود.

از خاصیت های دیگر تسمه شیاری خواصی مثل عملکرد بدون صدا، انعطاف پذیری فوق العاده عالی ، نیاز به سرویس و تعمیرات و نگهداری ندارد  ، ضد روغن و حرارت و بخاطر طول عمر بالا سبب شده که در طراحی امروزه ماشین آلات ، بسیار مورد توجه قرار گیرد.

 

قابل ذکر است که  در دستگاههایی که فضای طراحی کم و قطر پولیها کوچک باشد، بهترین و کارآمد ترین نوع تسمه مدل تسمه شیاری است. تنوع گام ( فاصله شیارها) به هنگام طراحی  دست طراحان را جهت انتخاب سایز و گام دلخواه ، متنوع میسازد .

 

نکاتی در مورد تسمه شیاری

 

در این مدل تسمه ها در گامهای ریزترو کوچکتر مثل  PH و  PJ تا تعداد 220 شیار نیز قابلیت تولید دارند اما در گام های بزرگتر مانند : PK ، PL ،PH  در قالبهای 48 شیار و در بعضی موارد تا 54 شیار نیز قابلیت تولید دارند .

 

 معمولا تسمه ها شیاری  به دو روش تولید میشوند :

 

  • در روش اول مواد خام ، در قالبهای تزریق می شود و پس از فرایند پخت ، بصورت یک تکه از قالب شیاردار جدا می شود  و پشت تسمه ( قسمت صاف) پولیش زده میشوند تا ضخامت تسمه اندازه استاندارد باشد.

 

2- در روش دوم سایز تسمه بصورت لاستیک صاف تولید می شود  ، سپس با دستگاه سنگ زنی ، شیار مورد نظر روی تسمه ایجاد می کنند .

 

در هر دو روش  از لحاظ سایز و فاصله گام هر دو روش ، محصول یکسانی را تولید می کنند .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی